MARKETING PROJECT- MANAGEMENT
Ik weet als geen ander hoe chaos ervoor kan zorgen dat er minder efficiënt gewerkt kan worden. Met mijn ervaring in de media en evenementen business heb ik dat namelijk meermaals ervaren. Zelf hou ik juist van structuur, orde en overzicht en doet het me pijn om te zien dat dingen niet lukken, alleen omdat er geen goede planning of structuur was. Daarom werk ik het liefst met fijne planning tools en heb altijd een to do lijstje bij de hand. Om die reden vervul ik op dit gebied graag een verbindende rol voor bedrijven en breng ik als marketing project manager structuur en overzicht in de marketing werkzaamheden en strategie.
Hoe dat eruit ziet? Ik geef inzicht in de taken, prioriteer deze en draag zorg voor de branding en communicatie. Op die manier help ik ondernemers om meer controle te nemen over hun bedrijf. Vaak zie ik hoe grote marketing bedrijven dure en niet passende marketingplannen verkopen aan kleine bedrijven. Kleine bedrijven betalen de hoofdprijs voor iets wat ze niet nodig hebben.
Ik bied daarom juist de persoonlijke hulp die ondernemers en kleine bedrijven zo hard nodig hebben. Samen maken we een plan waar jij compleet achter staat en ook van begrijpt wat er gaat gebeuren. Een plan zonder veel moeilijke marketing termen. Zodat het jou niet meer gaat duizelen van alle to do’s en je gefocust kan werken aan jouw bedrijf.
Met een paar kleine handvatten kan iedereen online en offline meer zichtbaar worden en inzicht krijgen in zijn of haar eigen marketing. Gun jezelf dus deze hulp en besteed dingen uit zodat jij weer aan de slag kan met dat waar jij goed in bent en blij van wordt! Denk aan de volgende dingen als het gaat om uitbesteden:
- Algemeen projectmanagement
- Social media beheer: contentplanning, content creatie en content plaatsen
- Nieuwsbrieven opmaken en versturen
- Blogs schrijven
- Advertentiebeheer + advertentieopmaak (op eigen social mediakanalen & externe kanalen)
- Website up to date houden
- Vormgeving & Drukwerk
- Event (relatie) management
MARKETING STRATEGIE
Ik help je graag om een duidelijk identiteit in kaart te brengen en een passende marketingstrategie neer te zetten. Zodat jij straks een compleet marketingplan in handen hebt waarmee je de juiste strategie kan volgen. Het zal je verbazen hoeveel richting en steun het geeft als je dit duidelijk op papier hebt!
Het marketingplan bestaat uit:
- Kernwaarden – Kernwaarden benadrukken waar jij als bedrijf voor staat en wat je waar wilt maken in de dagelijkse praktijk. Voorbeelden zijn: klantgericht, vernieuwend, integer, stipt, professioneel
- Doelgroep beschrijving – Een passend profiel schetsen van jouw doelgroep; een persona. Aan de hand van deze persona kan je de juiste communicatieboodschap vaststellen en bepalen welke communicatiekanalen je gaat inzetten.
- Positionering – Positioneren is het kiezen van een onderscheidende, relevante en geloofwaardige positie in het hoofd van jouw (ideale) klant. Welke aspecten van de identiteit en kernkwaliteiten van jouw organisatie moeten in de communicatie en dienstverlening worden benadrukt?
- Communicatieboodschap – Het is van groot belang duidelijk en helder te communiceren, zeker online. Een persoon heeft gemiddeld een spanningsboog van 7 seconden, wat betekent dat je 7 seconden hebt om iemand te overtuigen van het feit dat jij hem of haar de ideale oplossing kunt bieden. Dit kun je doen door je in te leven in jouw doelgroep en zijn of haar probleem te formuleren en vervolgens datgene op te schrijven wat jij in zijn of haar geval graag zou willen horen.
- Marketingmix – Bepalen welke kanalen je gaat inzetten, hoe je deze gaat inzetten en met welke content.
- Marketingjaarplan – Operationeel activiteitenplan met wanneer je wat gaat inzetten.
QUOTE
“
Your beliefs become your thoughts,
Your thoughts become your words,
Your words become your actions,
Your actions become your habits,
Your habits become your values,
Your values become your destiny.”
-Ghandi-
SAMEN SPARREN?
Ben jij opzoek naar ondersteuning op marketinggebied? Bel, mail of stuur me een appje en ik denk graag met je mee. Zodat jouw marketingstrategie en projectmanagement on-point is!